مشکل ورود به کیش برای کمپرهای عضو کلوپ کمپرداران رفع شده است

به گزارش مجله حیات، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای واصله، مشکل ورود به کیش برای کمپرهای عضو کلوپ کمپرداران رفع شده است.

مشکل ورود به کیش برای کمپرهای عضو کلوپ کمپرداران رفع شده است

محمد علی عرفانی، مدیر حوزه اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران بیان کرد: مدتی است که کلوپ ملی کمپینگ و کاروانینگ تشکیل شده و در حال توسعه فعالیت کمپرداران در کشور هستیم. کمپرها در کشور چند مدل هستند و بعضی از آنها به علت تغییر کاربری با مشکل تردد روبرو هستند. به همین علت رویدادهایی را به صورت دوره ای برگزار می کنیم و برای هر استان نیز کلوپ استانی تشکیل دادیم تا مردم بیشتر با آنها آشنا شوند.

وی گفت: به علت برگزاری رویدادهای متعدد، مردم در چند سال اخیر بیشتر با کمپرها و نوع سفر آنها آشنا شده اند. در روزهای اخیر برنامه ای در گرگان برای کمپرداران سراسر کشور برگزار گردید و آنها سه روز سفر کردند و یک روزشان را در جنگل اقامت داشتند و در کنارش مسابقات مختلف برگزار گردیده و به سمت بندر ترکمن رفتند.

عرفانی تسهیل در سفرهای برون مرزی یکی از اقدامات کانون برای کمپرداران است گفت: کمپرداران فروردین سال جاری یک رویداد بین المللی را برگزار نموده و در مسیر جاده ابریشم سری به کشورهای حوزه نوروز از جمله تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان زدند. غیر از آن به ارمنستان و ترکیه نیز رفتند. قرار بود برنامه از پرسپولیس تا آکروپلیس هم برگزار گردد اما به زمان دیگری موکول شد.

وی گفت: در حال حاضر حدود 2300 کمپردار در کشور داریم. شاید خیلی از این افراد عضو کلوپ کانون نباشند ولی وقتی رویدادی برگزار می گردد، خیلی از آنها هم در این برنامه ها شرکت می نمایند.

مدیر حوزه اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری کانون جهانگردی توضیح داد: ورود کمپرداران به جزیره کیش ممنوع بود ولی با هماهنگی های انجام گرفته به وسیله کانون کمپرهای عضو این کانون می توانند به کیش رفته و در بعضی از نقاط جزیره از جمله کلبه هور اقامت نمایند.

وی درباره اینکه بعضی از افراد معتقدند کمپرداران کمکی به جامعه محلی نمی نمایند، چون غذا و اقامت در وسایل نقلیه خودشان تأمین می گردد، گفت: سیاستی که برای کمپرداران قائل هستیم این است که هیچکدام مواد غذایی خود را از قبل خریداری نمی نمایند بلکه آن را از جامعه محلی می گیرند. ما از افراد می خواهیم که به این سیاست وفادار باشند. از طرفی هر کدام از آنها معرف جامعه محلی و آن جاذبه هستند، چون هر کدام یک صفحه مجازی دارند و بیشترشان فراوری محتوا می نمایند، بنابراین در پی آنها افراد زیادی به آن منطقه سفر می نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1402 بروزرسانی: 19 دی 1402 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1477

به "مشکل ورود به کیش برای کمپرهای عضو کلوپ کمپرداران رفع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل ورود به کیش برای کمپرهای عضو کلوپ کمپرداران رفع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید