کشف سیاره ای در فاصله ای نزدیک که اقیانوس آبی دارد!

به گزارش مجله حیات، دیجیاتو نوشت: فاصله این سیاره با زمین تنها حدود 120 سال نوری است.

کشف سیاره ای در فاصله ای نزدیک که اقیانوس آبی دارد!

تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا تصویری مجذوب نماینده از سیاره ای فراخورشیدی به نام K2-18 b ثبت نموده است. این سیاره می تواند یکی از برترین مکان ها برای جستجوی شواهد حیات باشد و احتمالاً میزبان اقیانوسی از آب است.

سیاره فراخورشیدی K2-18 b که شبیه به یک گوی قرمز کوچک در فضای تاریک فضا به چشم می خورد، به نظر می رسد که به صورت بالقوه قابلیت سکونت داشته باشد و محققان در جستجوی احتمال وجود حیات در آن هستند. حالا جیمز وب به محققان یاری می نماید تا این سیاره را با دقت بیشتری آنالیز نمایند.

جیمز وب تصویری از یک سیاره فراخورشیدی ثبت کرد

سیاره فراخورشیدی K2-18 b طی سال های گذشته توجه محققان و اخترشناسان را به خود جلب نموده است و آن ها می گویند شواهدی از حیات در آن دیده می گردد. این سیاره شگفت انگیز حالا مورد آنالیز تلسکوپ فضایی جیمز وب قرار گرفته و ممکن است با تصاویری که از آن به ثبت می رساند، اطلاعات نوی در اختیار محققان گیرد.

هنوز به صورت قطعی تعیین نیست آیا علائمی از حیات روی این سیاره وجود دارد یا خیر. اما با توجه به آنالیز هایی که تا به امروز در خصوص این سیاره فراخورشیدی صورت گرفته است، ظاهراً علائمی از حیات در آن دیده می گردد. جیمز وب تصویری از این سیاره ثبت نموده که ممکن است تأیید کند در سیاره مذکور اقیانوس آبی واقع شده است.

سیاره فراخورشیدی K2-18 b نام خود را از ستاره میزبان K2-18 گرفته است که در حدود 120 سال نوری از ما فاصله دارد. این فاصله از نظر فضایی چندان دور نیست. اگر محققان بتوانند وجود آب را در این سیاره به تأیید برسانند، شرایط آنالیز آن متفاوت خواهد بود و این موضوع دستاوردی بزرگ محسوب می گردد.

اگر در این سیاره خورشیدی واقعاً اقیانوسی قرار داشته باشد، این سیاره فراخورشیدی جزو دسته سیاره های Hycean قرار می گیرد که در آن ها آب و هیدروژن وجود دارد. اخترشناسان دانشگاه کمبریج سیاره های Hycean را درواقع یک کلاس نو از سیاره های قابل سکونت می دانند و این نام را از سال 2021 برای چنین سیاره هایی انتخاب نموده اند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 شهریور 1402 بروزرسانی: 22 شهریور 1402 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1462

به "کشف سیاره ای در فاصله ای نزدیک که اقیانوس آبی دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف سیاره ای در فاصله ای نزدیک که اقیانوس آبی دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید